GMC bij het kijkwerk van B. Vermeulen
De basis van deze miniatuur is een Chevy Stake truck bouwpakket van Revell. In feite is dit niet de juiste basis, maar de GMC en Chevy waren dezelfde truck. Het enige, uiterlijke verschil was de vormgeving van de grill. Het chassis en de opbouw zijn eigenbouw. B. Vermeulen reisde in die tijd met de ‘Dikke dame’. Tijdens de kermis verbleef de dikke dame in de verblijfsruimte voorin de truck.
Ford Thames en GMC CCKW 353 van de Cakewalk ‘Broad Way Trip’ van F. Riddering uit Garmerwolde (Gr)
De Ford vervoerde het dieselaggregaat voor de stroomvoorziening van de cakewalk. De bak is later overgezet op een Mercedes Benz chassis. De cabine en het chassis van de vrachtwagen zijn afkomstig van een SunMotor white metal kit no. 162, schaal 1:50. De bak is eigenbouw (styreen).
Cabine , chassis en laadbak van de GMC zijn van Solido (model no. 6142). De lading in de bak is gemaakt van styreen.
Bedford QLR (fantasiemodel met het transport van de zweefmolen van Bakker als voorbeeld)
De cabine, het chassis en de huifbak zijn van Corgi no. 60304 (Bedford QLR Old army fire service).
Ford Thames Nougat Montelimar (fantasiemodel)
Sun Motor Co. Kit no. 192: Ford ET6 Coachbuilt Van.
CMP Chevrolet fantasiemodel
Fantasiemodel ontleend aan kermistransport van de fam. Venekamp die in de vijftiger jaren met de draaimolen naar de 5 mei kermis op de Hoogte (Groningen) kwamen. De cabine en het chassis van de CMP is van een kitje van Hart (HT33). De opbouw is eigenbouw op basis van styreen.
Citroen 55 fantasiemodel passend bij de woonwagen van Talens
Kitje van Comptours ‘Citroen 55 Gruau Dosolier’.
Fiat Viberti 693N voor het transport van de snelheidsmolen ‘Le Bidule’ van J. Oudsen-de Voer
De cabine en het ingekorte chassis zijn afkomstig van MJM. De huifbak is eigenbouw.